XI POWIATOWY KONKURS MUZYKI INSTRUMENTALNEJ
XI POWIATOWY KONKURS MUZYKI INSTRUMENTALNEJ
POD PATRONATEM STAROSTWA WOŁOMIŃSKIEGO
ZĄBKI 2012
KARTA ZGŁOSZENIA.pdf
IDEA I CELE KONKURSU:
Do kalendarza wydarzeń kulturalnych gminy Ząbki, których inicjatorem jest Miejski Ośrodek Kultury w Ząbkach, dołączyła w roku 2000 nowa impreza: KONKURS MUZYKI ELEKTRONICZNEJ.
W zamyśle organizatora miała być ona wydarzeniem spektakularnym, wykraczać swym zasięgiem poza granice gminy a w założeniach kreować idee porozumienia, współpracy i wymiany doświadczeń w środowiskach krzewiących kulturę. Tak też się stało. W drodze Porozumienia Domów i Ośrodków Kultury powiatu wołomińskiego konkurs uzyskał wyjątkową rangę. Uhonorowano go Patronatem Starostwa Wołomińskiego. W roku 2006 Konkurs rozszerzono o kategorię gitary klasycznej.Dobra współpraca gwarantuje realizację zamierzonych celów. Są nimi:
- Możliwość przedstawienia osiągnięć różnych środowisk twórczych w powiecie wołomińskim zajmujących się upowszechnianiem gry na elektronicznych instrumentach klawiszowych i gitarze klasycznej.
- Stworzenie szansy prezentacji dla uczących się indywidualnie.
- Promocja wybitnie uzdolnionych instrumentalistów.
- Propagowanie gry na instrumentach w środowisku gmin powiatu wołomińskiego.
- Integracja środowisk kultury muzycznej na szczeblu powiatu.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do czynnego uczestnictwa w X Powiatowym Konkursie Muzyki Elektronicznej.
REGULAMIN KONKURSU
ORGANIZATOR - Miejski Ośrodek Kultury w Ząbkach
WSPÓŁORGANIZATORZY - Starosta Powiatu Wołomińskiego
Porozumienie Domów i Ośrodków Kultury Powiatu Wołomińskiego
I. ZASADY UCZESTNICTWA:
Warunkiem uczestnictwa jest wykonanie dwóch utworów instrumentalnych w jednej z dwóch kategorii instrumentalnych:
1.Keyboard - z wykorzystaniem automatycznych akompaniamentów lub bez (pianino elektroniczne, organy, syntezator).
2.Gitara
II. UCZESTNICY KONKURSU:
grupa I - uczniowie szkół podst., klasy 1 - 3
grupa II - uczniowie szkół podst., klasy 4 - 6
grupa III - uczniowie szkół ponadpodstawowych
III. ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE:
Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach.
I etap: Eliminacje gminne zostaną przeprowadzone przez Ośrodki Kultury biorące udział w konkursie. Podczas eliminacji wyłonionych zostanie sześciu uczestników /po jednym z każdej kategorii instrumentalnej i grupy wiekowej/, którzy będą brali udział w finale konkursu. W przypadku, gdy na terenie danej gminy nie będzie którejkolwiek grupy wiekowej lub kategorii instrumentalnej, można zwiększyć ilość uczestników w innej grupie lub kategorii (łącznie z gminy max. 8 osób).
Wyniki eliminacji należy przesłać na kartach zgłoszeń do Miejskiego Ośrodka Kultury w Ząbkach, ul. Słowackiego 10, do dn.
30 kwietnia 2012 r.
II etap: Finał Konkursu odbędzie się
19 maja 2012 r. o godz. 10:00
w Miejskim Ośrodku Kultury w Ząbkach przy ul. Orlej 8
UWAGA !!!
Organizator zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w Regulaminie /zmiany te nie mogą wpłynąć w zasadniczy sposób na przebieg konkursu/.
IV. OCENA I NAGRODY:
Jury festiwalu oceniać będzie umiejętności instrumentalne wykonawców, dobór repertuaru, interpretację, umiejętność wykorzystywania dostępnych opcji i wariacji danego instrumentu oraz ogólny wyraz artystyczny.
Atrakcyjne nagrody rzeczowe dla laureatów Konkursu zapewnia organizator. Wszyscy uczestnicy finału otrzymają pamiątkowe dyplomy.
Organizator finału zapewnia:
- zestaw aparatury nagłaśniającej
- możliwość podłączenia własnego sprzętu.
Z chwilą dokonania zgłoszenia do konkursu przedstawiciel ustawowy uczestnika wyraża zgodę na rozpowszechnienie wizerunku uczestnika poprzez umieszczenie zdjęć na stronach internetowych Miejskiego Ośrodka Kultury i Urzędu Miasta w Ząbkach oraz w lokalnej prasie.